2022-07-29

SATORI

【悟】田川悟郎さんの「悟」サトリ。
日本語は⇩


Just I notice an Information,
"Goro Tagawa", one of my favorite calligrapy artist is gone,
November 2021 😿

I found this amazing calligraphy works a few years ago
and
I've been checking them from time to time since then.
I am also impressed with his texts about the work,
not only from his amasing works.

If I could write like him ...

I've never met him, Tagawa san.
But
I respected him absolutely.

And I was totally awakend by this Info.
The important thing, I've got is

"Live mindfull at every Moment day by day,
Death is always behind of us."

Like I die someday, everybody dies someday,
also
cats, I love, die someday.

We need to prepare for dying.
However, it is not easy.


【悟】田川悟郎さんの「悟」サトリ。



たまたま、今日、
私の好きな書道家の田川悟郎さんが
亡くなられていたという記事を発見しました😿。

数年前にこのスゴイ書を見つけ、
それ以来時々チェックしていました。
作品もすごい上、
作品についての能書きもいちいち感動します。

私には到底マネできない・・・

田川さん、お会いしたことはないけど
すごいなあと尊敬していました。

教訓として
「一瞬一瞬を丁寧に生きよう!数秒後には死ぬかもしれない」
ということを思い出させてくれました。

自分が死ぬこともそうですが
すべての人やにゃんこも

いつか死ぬんです。

その準備が必要です。
難しいけど。




#satori #zenword #calligrapyart #japanesecalligrapher #田川悟郎 #癌でも好きな事やろう #癌ファイターアーティスト #一瞬一瞬を大切に #毎日を大切に #悟



Keine Kommentare: